keskiviikko 10. kesäkuuta 2009

Ei voi olla näin vaikeaa

Olen ollut kova arvostelemaan ja ihastelemaan tietynlaisia internetissä toimivia matkojen varauspalveluja. Nyt tuli ensimmäistä kertaa oikeasti tarve varata itselleen lomamatka. En tiedä mihin haluan, mutta tiedän suurin piirtein koska sinne haluan mennä. Huom! Suurin piirtein. Haluaisin lähteä matkalle suoraan Turusta.

No, se olisikin aivan liikaa pyydetty, että jokin hakukone antaisi minulle vaihtoehtoja näillä kriteereillä. On eri asia matkustaa koulun tai työn puolesta. Tällöin on selkeää koska pitää olla paikalla ja mihin matka suuntautuu. Ei tarvitse kuin hakea vaihtoehdoista itselleen se parhaiten sopiva (lue: budjettiin sopiva). Sen sijaan lomalle lähtiessäni haluan, että joku kertoo mihin minä mahdollisesti haluaisin lähteä. Tämä jokin voisi esitellä minulle kivoja kohteita ja kertoa saman tien minulle lomani hinnan. Nyt te hölmöt ajattelette, että näitä palveluitahan löytyy pilvin pimein. Mutta kun ei löydy!

Erinäisistä paikoista olen nyt saanut selville, että haluan ehkä Nizzaan, Pariisiin, Lissaboniin tai Lontooseen. Ajankohta on määritelty avokkaan (ei se kenkä siis) kesäloman mukaan jonnekin heinäkuun lopulle-elokuun alulle. Haluaisin olla matkassa 3-5 päivää. Jos johonkin kivaan kohteeseen pääsisi suoraan Turusta, olisin valmis joustamaan toiveissani. Enhän minä nyt vaadi liikaa? Camoon!

Mitä minä nyt siis tarvitsen? Listan lennoista, jotka lähtevät suoraan Turusta valitsemanani ajankohtana. Listasta tulee tietysti löytyä kuvatukset kohteesta, sekä muiden käyttäjien kommentit mestasta ja palveluista. Jos tästä ei löydy kivaa mestaa juuri minulle (ja avokkaalleni) niin haluankin tietää mihin valitsemistani kohteista pääsen valitsemanani ajankohtana ja milloin. Luulisi olevan helppoa.

Se mikä minut tällä kertaa sai tuohtumaan oli Arean nettisivut. Mokoma vempain ei suostunut kertomaan minulle milloin pääsen mihinkin. Saan kyllä kertoa hakukenttiin kaiken mahdollisen matkastani, sekä heittää perään vielä voltin, mutta tuo ketale ei kerro minulle vastineeksi muuta kuin "Hakujasi vastaavaa matkaa ei löytynyt". Tai jotain muuta diipa daipaa. No mikä matka teiltä sitten löytyy!?!

Pitääkö minun nyt oikeasti päättää päivälleen ja kaupungilleen mihin minä haluan mennä lomani viettämään? En tahdo! Tätäkö varten ne osaavat matkatoimistot on vielä olemassa? Kerpele.

Ei kommentteja: