perjantai 24. heinäkuuta 2009

eTourism blogista

Tervens!

Lukaisin tuossa juuri eTourismProfilerin uusimman bloggauksen ja innostuin siitä aivan valtavasti. (Niin ja uudesta bloggauksesta sain tietenkin tietää Twitteristä!) Mielenkiintoista tuossa kirjoituksessa oli se, että siinä puhuttiin asiakkaiden mahdollisuudesta levittää tietoa eteenpäin muille kuluttajille sosiaalisen median avulla. Esimerkkinä oli tapaus Dave Carrollista, hänen kitarastaan ja siitä, kuinka United Airlines rikkoi sen. Käykää lukaisemassa juttu eTourismblogista, niin tiedätte mistä puhun.

Oikeasti aivan mahtava tapa reagoida huonoon asiakaspalveluun. Miettikääpä nyt tätä "nykynuorisoa", joilla on jotakuinkin kaikilla taskussaan kännykkä, mistä löytyy kaiken maailman pelit ja vehkeet tilanteiden tallentamiseen ja kuvaamiseen. Jos nuori saa huonoa palvelua vaikka ravintolassa (mikä tuntuu olevan enemmän todennäköistä kuin epätodennäköistä), niin ei tarvitse kulua minuuttejakaan, kun tieto huonosta palvelusta on levinnyt Facebookkiin, Twitteriin, YouTubeen, blogeihin ja ties minne. Itse aion ainakin ottaa David Carrollin tapauksesta innostuneena opiksi, että huonosta palvelusta PITÄÄ valittaa ja kertoa siitä eteenpäin. Täytyy tosin muistaa, että sama pätee tietenkin toisinkin päin. Kohtuuden nimissä hyvästä palvelusta pitäisi vouhkata ihan samalla tavalla.

Any case, seuraavalla kerralla ja sitä seuraavalla kerralla (jne.), kun minä saan huonoa palvelua, lupaan ja vannon, että kerron siitä myös koko muulle maailmalle. Mikä onni ja ilo, että opin juuri käyttämään MovieMakeria :D

Ei kommentteja: